De Loftrompet voor Dutch FilmWorks’ Bankier van het verzet

Tijdens de nieuwjaarsreceptie van de bioscoopbranche is vandaag voor de tweede maal De Loftrompet uitgereikt. De prijs voor de beste bioscoopcampagne van een filmdistributeur ging deze keer naar Dutch FilmWorks voor de film Bankier van het verzet.

Met De Loftrompet wil initiatiefnemer Gerben Kuipers duidelijk maken hoe belangrijk een goede promotiecampagne is voor het succes van een film in de bioscoop. ‘Het kan helemaal geen kwaad wat meer waardering uit te spreken voor de cruciale, maar onderbelichte onderdelen van het filmvak’, aldus Gerben Kuipers.

‘Er zijn afgelopen jaar opvallend veel goede campagnes geweest voor films die hun doelgroepen goed hebben weten te bereiken. Zowel grote als kleine distributeurs hebben originele en doeltreffende publicitaire activiteiten georganiseerd. Met de campagne voor Bankier van het verzet heeft Dutch FilmWorks heel Nederland weten te triggeren. Alle nieuwsmedia werden bediend door cast, crew en historici. Onverwachts bezocht het koninklijk huis de galapremière in Amsterdam in bijzijn van nazaten van de familie Van Hall. Vooral in de maanden mei en juni was de film volop beschikbaar voor scholen en geïnteresseerde doelgroepen. Het heeft geleid tot meer dan 400.000 bezoekers voor de film.’

De prijs bestaat uit een oorkonde en een speciaal beeldje. En de distributeur mag een gratis advertentie in Holland Film Nieuws plaatsen.

Gerben Kuipers De Loftrompet is een initiatief van voormalig bioscoopondernemer GerbenKuipers dat wordt uitgevoerd in samenwerking met Holland Film Nieuws, het vakblad voor het film- en bioscoopbedrijf.