Nieuwe digitale Bioscoopbon Bonvol Verrassingen

Van standaard cadeaukaart naar digitale beleving. De Nationale Bioscoopbon is vernieuwd. Het toenemend aantal cadeaukaarten en de digitalisering van de wereld om ons heen vormden de aanleiding voor een nieuwe koers. Het resultaat is een herpositionering van het merk en een heel nieuw digitaal product en design dat het motto ‘Bonvol verrassingen’ heeft meegekregen.

Waar Stichting Nationale Bioscoopbon zich eerder vooral richtte op het concurreren met andere cadeaukaarten komt de focus meer te liggen op de missie: het stimuleren van bezoek aan Nederlandse bioscopen en filmtheaters. Dat is waar de stichting voor staat.

Ivar Schutte – Algemeen Directeur Stichting Nationale Bioscoopbon: ‘Je gaat niet alleen naar de bioscoop of het filmtheater voor die ene film. Het is ook je erop verheugen om te gaan. Iets wat steeds zeldzamer wordt in onze ‘instant’ maatschappij. De voorpret, de sfeer in de zaal, het geluid, de reacties van de mensen om je heen, het gesprek achteraf. Het is elke keer weer anders. Daar willen we meer aandacht voor.’

Tijd voor verandering dus…
Daarvoor schakelde de stichting de hulp in van Selmore Creative Agency. Het bureau ontwikkelde een heel nieuw Guiding Idea dat sturing geeft aan het merk, alle communicatie én aan de cadeaukaart zelf. Met een nieuw veelbelovend thema: Bonvol Verrassingen, waarbij ook het digitale product onder handen werd genomen. Naast de fysieke kaart, die gewoon verkrijgbaar blijft, ontwikkelde Selmore een innovatieve, digitale variant, waarmee je de bon zo verrassend kunt maken als je zelf wilt. De uitwerking hiervan was in handen van digital agency DotControl, die een digitale Nationale Bioscoopbon ontwikkelde die je in
verregaande mate kunt personaliseren.

Ieder zijn eigen maatwerk Bioscoopbon
De nieuwe bon kun je je eigen stijl én intentie meegeven, met keuze uit filmische thema’s, extra’s die een bezoek aan de bioscoop zo bijzonder maken én een persoonlijke boodschap. De bon kun je vervolgens digitaal versturen of fysiek in een cadeauverpakking die de ontvanger naar de digitale beleving leidt. Niels Westra – Creative Partner Selmore: “De digitale Bioscoopbon biedt de mogelijkheid om er echt een persoonlijk cadeau van te maken, iets waar je moeite voor hebt gedaan. Je stopt ‘m letterlijk bonvol verrassingen. Zo wordt de Bioscoopbon leuker om te geven en om te krijgen; er valt echt iets uit te pakken.”

Bonvol verrassingen
De nieuwe digitale Bioscoopbon is net als een bezoek aan de bioscoop een ervaring op zich geworden. Marcel van Zwieten – Managing Creative Director DotControl: ‘We hebben een cadeaubon-ervaring kunnen creëren waarvan er geen tweede bestaat. En de ideeën voor nieuwe, innovatieve features zijn nog lang niet op. Bezoekers en fans kunnen dit jaar nog vele toffe updates op de site verwachten…’

Voor ieder wat wils
De nieuwe digitale Bioscoopbon is een leuk cadeau voor een brede doelgroep. Zo kunnen jongeren een bon maken die thuishoort in de popcultuur van vandaag, maar je kunt ook een bon maken waar opa en oma ontroerd van raken. De user interface, waar uitgebreid klantonderzoek naar is gedaan, is zeer gebruiksvriendelijk, speels, interactief én nodigt jong en oud uit om er mee aan de slag te gaan.

Breed ingezette landelijke introductiecampagne
De vernieuwde Nationale Bioscoopbon wordt binnenkort landelijk geïntroduceerd met een verrassende campagne die prikkelt en uitnodigt. Zo zijn er zes bioscoopcommercials gemaakt, elk in de stijl van de zes bonthema’s. Verder zal de campagne te zien zijn online en in digital out-of-home. Wordt vervolgd.

Nationale Bioscoopbon


Over Selmore
Selmore is een creatief bureau, opgericht in 2005 en gevestigd in Amsterdam. Selmore ontwikkelt Guiding Ideas voor merken en organisaties. En realiseert zo groei met focus op de langere termijn.

Over DotControl
DotControl is een digital agency met kantoren in Rotterdam, Heerlen en Willemstad (Curaçao) en Lissabon (Portugal). DotControl gebruikt technologie om mensen in staat te stellen ‘mens’ te zijn. Ze combineren data, creativiteit en technologie om diensten, bedrijfsmodellen, platforms en campagnes te ontwikkelen die een
positieve bijdragen leveren aan mensen, merken en organisaties.